Projekt: Szkolenia

W II połowie 2019 roku zorganizowano cztery innowacyjne szkolenia o profilu praktycznym dotyczące:
    • obowiązków przedsiębiorstw w zakresie ochrony środowiska, instalacje IPPC, zarządzanie ryzykami środowiskowymi w przedsiębiorstwie (20 godz.);
    • obowiązków administracji publicznej w zakresie ochrony środowiska; zapotrzebowanie rynku pracy na kompetencje przyrodniczo-środowiskowe (20 godz.);
    • spektroskopowych metod identyfikacji związków organicznych NMR oraz zaawansowanych technik NMR w chemii organicznej (20 godz.);
    • analizy próbek wody w Akredytowanym Laboratorium (20 godz.).
Szkolenia prowadzone były m.in. przez przedstawicieli przedsiębiorstwa Atmoterm z Opola, WIK, Opole oraz VUOS z Pardubic.
Podczas tych szkoleń studenci mieli okazję uzupełnić wiedzy przekazaną na uczelni o elementy praktyczne zgodne z potrzebami obecnego rynku pracy.

W okresie sprawozdawczym:
- poszerzano wiedzę o nowoczesnych metodach i technikach wykorzystywanych w ochronie przed promieniowaniem jonizującym, ekologii przemysłowej, ochronie środowiska, oraz modelowaniu matematycznym dyspersji emisji, co realizowane było poprzez praktyczne szkolenia polskich i czeskich studentów w laboratoriach w Uniwersytecie Opolskim i w  Uniwersytecie w Hradec Králové oraz w wyspecjalizowanych jednostkach komercyjnych. Szkolenia te odbywały się m.in. podczas czterodniowych wyjazdów studyjnych (wyjazd studyjny dla studentów Uniwersytetu Opolskiego do Hradec Králové - 22-25.05.2019 r.; wyjazd dla grupy czeskich studentów do Opola - 24-27.04.2019 r.). W ramach tych szkoleń odbyły się m.in. wykłady prowadzone przez praktyków z Polski i z Czech a także studenci mieli możliwość zapoznania się z nowoczesną aparaturą będącą na wyposażeniu odwiedzanych przedsiębiorstw;
- zorganizowano innowacyjne wykłady prowadzone przez praktyków m.in. przez przedstawicieli przedsiębiorstwa Atmoterm z Opola, czy WIK, Opole.
- zorganizowano miesięczne staże dla polskich studentów w wyspecjalizowanych laboratoriach w Czechach oraz dla czeskich studentów w Polsce, mające na celu uzupełnienie wiedzy przekazanej na uczelni o praktyczne umiejętności. Podczas tych staży studenci mieli okazję zdobycie nowych kompetencji i umiejętności praktycznych, zgodnych z potrzebami obecnego rynku pracy.

   Menu


 
logo_banner